%0 Journal Article %T بررسی بلوغ مدیریت دانش در ادارۀ کل منابع طبیعی استان آذربایجان غربی %J پژوهش و توسعه جنگل %I دانشگاه ارومیه %Z 2476-3551 %A وفایی اول, نوشین %A بانج شفیعی, عباس %A علیجانپور, احمد %D 2019 %\ 08/23/2019 %V 5 %N 2 %P 209-227 %! بررسی بلوغ مدیریت دانش در ادارۀ کل منابع طبیعی استان آذربایجان غربی %K ادارۀ کل منابع طبیعی %K استان آذربایجان غربی %K دانش سازمانی %K کارکنان %K مدیریت دانش %R 10.30466/jfrd.2019.120724 %X این پژوهش با هدف بررسی عوامل مؤثر بر مدیریت دانش در ادارۀ کل منابع طبیعی استان آذربایجان غربی و به­صورت پیمایشی، توصیفی-تحلیلی و با استفاده از نمونه­گیری تصادفی انجام شد. 74 پرسشنامه بر اساس مدل سازمان بهره­وری آسیایی یا APO (که روایی آن با استفاده از پژوهش­های دیگر به اثبات رسیده بود) و طیف پنج طبقه­ای لیکرت تهیه و برای سنجش پایایی آن از آزمون Reliability Analysis و آمارۀ آلفای کرونباخ استفاده شد. اطلاعاتی مانند: زیرساخت فناوری اطلاعات، منابع مالی، آموزش و یادگیری و نوآوری، فرآیندهای کلیدی کار، انگیزه­های تسهیم دانش، آموزش سازمانی، برنامه­های توسعۀ شغلی و غیره مورد پرسش قرار گرفتند. جامعۀ آماری در این پژوهش، کارمندان ادارۀ کل منابع طبیعی استان آذربایجان غربی بوده است. برای تعیین سهم عوامل مؤثر بر مدیریت دانش از روش رگرسیون خطی چندگانه (گام به گام) و نرم­افزار SPSS نسخۀ 23 استفاده شد. نتایج نشان داد "کارکنان" و "یادگیری و نوآوری"، از عوامل مؤثر بر نتایج مدیریت دانش هستند و کارکنان اثر مثبت و معنا­داری بر یادگیری و نوآوری داشته­اند. همچنین، ادارۀ کل منابع طبیعی استان آذربایجان غربی، از نظر جایگاه مدیریت دانش، در مرحلۀ توسعه قرار دارد. %U https://jfrd.urmia.ac.ir/article_120724_c83267b29733eb32b6ba7e5e8cc18cdd.pdf